273 mln zł netto to kwota umowy jaką PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały ze Skanska S.A. Wykonawca ma 24 miesiące na całkowitą modernizację stacji Limanowa. W sumie inwestycja obejmie odcinek torów o długości 3,5 km. Linia kolejowa zostanie częściowo poprowadzona w nowym śladzie, co pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h. Całkowicie zmieni się też wygląd stacji Limanowa. Powstaną na niej dwa nowoczesne perony, wyposażone w wiaty ławki i system informacji pasażerskiej, nagłośnienie i monitoring. Dostęp osobom o ograniczonej możliwości poruszania się zapewni przejście podziemne wyposażone w windy. Całość oświetlą latarnie pracujące w technologii LED.
Oprócz torów, wykonawca przebuduje mosty i wiadukty kolejowe. Pojawi się sieć trakcyjna i nowoczesny system sterowania ruchem pociągów. Zwiększenie bezpieczeństwa zapewni zamiana przejazdów kolejowo-drogowych w poziomie szyn na skrzyżowania bezkolizyjne. Prowadzić do nich będą nowe drogi i chodniki. Dla wygody i bezpieczeństwa pieszych pod torami powstanie kolejne przejście podziemne na ulicy Żuławskiego.
-„Podpisaliśmy umowę na modernizację stacji Limanowa. To ważna część linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz. Szybkie podróże na Podhale i Sądecczyznę oraz sprawny transport towarów, stworzą warunki do turystycznego i gospodarczego rozwoju regionu. Inwestycja finansowana w ramach Krajowego Planu Odbudowy jest częścią projektu Podłęże – Piekiełko – mówi Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.
Przebudowa stacji Limanowa jest kolejnym etapem modernizacji linii kolejowej 104 (Chabówka – Nowy Sącz). To część projektu Podłęże-Piekiełko, największej inwestycji kolejowej na południu Polski. Obecnie prace budowlane toczą się na czterech innych fragmentach tej linii kolejowej (Limanowa – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Nowy Sącz, Chabówka – Rabka Zaryte, Rabka Zaryte – Mszana Dolna). Pomiędzy miejscowościami Męcina i Mordarka wydrążony będzie tunel o długości 3,8 km. Dzięki niemu skrócą się podróże. W Nowym Sączu, Rabce Zdroju i Mszanie Dolnej wykonawcy pracują przy nowych mostach, wiaduktach stacjach i przystankach. Inwestycja, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmie również budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu do 2029 roku stworzona zostanie nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków – Nowy Sącz w ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut. Projekt finansowany jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.