Podłęże – Piekiełko. Maszyna do drążenia tunelu została sprowadzona aż z Szanghaju (FILM)

fot. Facebook/Podłęże- Piekiełko

Ma blisko pięć metrów średnicy, waży sześćset ton, do jej przewiezienia potrzeba trzydziestu ciężarówek i właśnie dotarła na miejsce budowy czyli na trasę modernizowanej linii kolejowej Podłęże – Piekiełko. Mowa o maszynie TBM, która będzie drążyć tunel pomiędzy Męciną a Mordarką (gmina Limanowa). Tunel mam mieć 3,8 km długości i wg. informacji PKP będzie najdłuższym tunelem kolejowym w Polsce. Koszt jego budowy to 750 mln złotych.

Prawdziwym wyzwaniem było sprowadzenie maszyny nie tylko do Polski ale i na plac budowy. Wielodniowy i wieloetapowy transport zakończył się w zeszłym tygodniu. Teraz maszyna jest składana w całość i przygotowywana do działania.

A tak wyglądał jej transport przez Polskę.

źródło: Facebook/Podlęże-Piekiełko

Skip to content