PGE apeluje do klientów o rozwagę, a także o przekazywanie ostrzeżenia rodzinie oraz znajomym. Przypomina również, aby zawsze weryfikować informacje otrzymywane drogą elektroniczną.
„Prosimy naszych Klientów, aby zachowali szczególną ostrożność, ignorowali takie wiadomości i pod żadnym pozorem nie klikali w aktywne linki w nich zawarte. PGE zgłasza przypadki wyłudzeń i oszustw do organów ścigania” – informuje PGE.
W wiadomościach rozsyłanych przez oszustów znajduje się także link prowadzący do strony łudząco przypominającej stronę logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE.
W związku z zaistniałą sytuacją, Spółka przypomina, żeby podczas logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta zawsze pamiętać o następujących czynnościach:
- upewnić się, czy strona logowania jest właściwa, czy witryna jest zabezpieczona (symbol szarej kłódki) oraz czy adres widoczny w paskuw oknie przeglądarki to https://ebok.gkpge.pl/ebok/faces/profil/logowanie.xhtml;
- logowanie powinno odbywać się zawsze za pośrednictwem serwisu internetowego PGE Obrót https://ebok.gkpge.pl poprzez opcję „Zaloguj” w module „Logowanie” lub za pomocą aplikacji mobilnej mBOK PGE;
- logowanie do platformy odbywa się poprzez podanie adresu mailowego oraz indywidualnego hasła. Po zalogowaniu należy sprawdzić zakładkę „Finanse” celem potwierdzenia prawdziwości wszystkich faktur oraz danych.;
- przed dokonaniem płatności, należy zweryfikować dane z otrzymaną mailowo eFakturą lub fakturą przesłaną korespondencyjnie
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości PGE Obrót zachęca do kontaktu z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222.
źródło: pge-obrot.pl